اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم عجل لولیک الفرج
...

بسیج دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی تبریز

اسلایدر

آخرین نظرات
کارگردان نمایش مثل ماه برای آسمان گفت: فلسفه انتظار بحثی است که به منتظر واقعی و این که منتظران موعود باید چه سختی هایی را تحمل کنند، می پردازد.
هدف نمایش مثل ماه برای آسمان پرداختن به فلسفه انتظار است








به گزارش بسیج پرس؛ کوروش زارعی، کارگردان و بازیگر نمایش مثل ماه برای آسمان در نشست خبری نمایش آئینی مذهبی مثل ماه برای آسمان که در حوزه هنری برگزار شد، گفت: نمایش آئینی مذهبی مثل ماه برای آسمان در مورد امام زمان (عج) است که به مقاطع زندگی امام زمان (عج)، قبل از تولد و شرایط آن دوران اشاره دارد و به دوران جوانی تا زمان شهادت امام حسن عسگری(ع)، غیبت صغری و غیبت کبری می پردازد و هدف اصلی این همایش پرداختن به فلسفه انتظار است.
وی با اشاره به این که بحث فلسفه انتظار، بحثی است که به منتظر واقعی و این که منتظران موعود باید چه سختی هایی را تحمل کنند، می پردازد، عنوان کرد:بعضی ها به واسطه حساسیت زیادی که در موضوع امام زمان(عج) دارند فکر می کردند نمی تومانیم این کار را به مرحله اجرا برسانیم، اما من این جنس از کارها را برای اعتقادم انجام می دهم و مسائل و مدیگر مسائل برایم اهمیتی ندارد و همیشه در کارهایی مذهبی سعی کردم که با حساسیت و با مطالعه کارکنم.
کارگردان نمایش مثل ماه برای آسمان تصریح کرد: این کار بیوگرافی از امام زمان(عج) است که می تواند شروع خوبی برای تحول در نمایش های آئینی مذهبی باشد و اعتقاد دارم که اگر خود ائمه (ع) نخواهند قدمی از قدم نمی توانیم برداریم.
وی افزود: نمایش مثل ماه برای آسمان از حمایت اداره کل هنرهای نمایشی حوزه هنری برخوردار است و بازیگرانی چون ایوب آقاخانی، هادی قمیشی ، کوروش زارعی، سیروس اصلانی، علی فرحناک، کاظم نظری و کربلایی زاده در این کار ایفای نقش می کنند.
کارگردان نمایش مثل ماه برای آسمان با عنوان این که نمایش های مذهبی نیاز به آسیب شناسی دارند تا با نقد و بررسی به جذب مخاطب و اعتماد سازی بپردازند، اظهار داشت: نمایش مثل ماه برای آسمان کار خلاقانه ای است و امروز کارهای محیر العقول در تئاتر باعث بی اعتمادی مخاطبان شده است اما این نمایش نگاه امروزی به زندگی امام زمان (عج) دارد و نمایش ما با مردذ سرگشته شروع می شود؛ مردی که به واسطه بی عدالتی ها، نسل کشی ها و دین کشی ها اذیت می شودو برای نجات مردم قیام می کند.
زارعی بیان کرد: ما در اجرای کارگردانی این نمایش سعی کردیم از درام مدرن استفاده کنیم و اتفاقات جدیدی در عرصه نمایش های آئینی بیافرینیم و من در تئاتر کار سفارشی انجام ندادم و برای اعتقاد ها و داشته هایم کار می کنم.
کارگردان نمایش مثل ماه برای آسمان تاکید کرد: در این نمایش سعی شده از کارهای تکراری پرهیز شود وکار متفاوتی را به نمایش بگذاریم و نباید فراموش کنیم که خیل عظیمی از مخاطبان در نمایش های آئینی و مذهبی هستند.
وی تصریح کرد: در دهه اخیر نمایش هایی که کار شدهف مایش هایی نبوده که اعتماد مردم را جلب کندو ما برای این که ضرورت تئاتر را نهادینه کنیم باید به مسائل روز و مذهبی بپردازیم تا مخاطب با آن ارتباط برقرار کند و باید در نمایش های مذهبی مخاطبانمان  را باسازیم تا جذب سالن های تئاتر شوند.
زارعی با اشاره به این که برای شاعرانه تر شدن این نمایش اسم آن را مثل ماه برای آسمان انتخاب کردیم که امام زمان (عج) به ماه تشبیه شده است و این نمایش به هیچ ارگان و نهادی تعلق ندارد.
در ادامه هادی قمیشی بازیگر نمایش مثل ماه برای آسمان گفت: به علت کوتاه بودن زمان تمرین و زمان اجرای این نمایش، کار برای بازیگران مشکل است چون ما روزی 10 ساعت تمرین داریم، اما برای من که 20 سال از کار نمایش دور بودم جذابیت دارد و با کمال میل سختی های این نمایش را پذیرفتم.
وی خاطرنشان کرد: در نمایش مثل ماه برای آسمان من نقش(مشتی) را بازی می کنم؛ مشتی کسی است که مسجدی را اداره می کند و یک کاراکتر امروزی است که خود را با نسل امروز همسان کرده و با جوانان ارتباط معنوی خوبی دارد.
براساس این گزارش اجرای نمایش مثل ماه برای آسمان در تاریخ 16، 17، 18 خرداد ماه در دو سانس 18 و 21 به مدت 80 دقیقه در تالار وحدت نمایش داده می شود و در روزهای 14، 21، 22 خرداد ماه این نمایش تعطیل است.

۹۴/۰۳/۰۳
بسیج دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی

انتظار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی